Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Turbo' (ID 825).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 21-4-02?17:35.

Ha, grappig dat jullie net op dit momenent dit topic posten. Ik heb vorige week een blaas systeem gemaakt voor de lucht inlaat van de mb. Nog niet kunnen uit testen want de mb ligt nog al uitelkaar op dit moment. Ik heb geen zin om een ellelang verhaal te gaan typen dus ff kort.

Als ventilator hebben we gebruikt een pc powersuply Koeler van 24 volt. Achter deze koeler zit een honingraad tegen werveling.
De fan heeft een lucht verplaatsing van 600 liter per minuut. Aannemend dat een 50cc cilinder ook daadwerkelijk 50cc aanzuigt, verbruikt zo'n standaart zo'n 700 liter per minuut bij 13.500 rpm's. De ventilator is dus eigenlijk is hij te klein.

De moter zuigt echter zelf die lucht al aan, dus de ventilator zal hem alleen maar mee helpen. Daarnaast zal hij bij lage toeren de luchtsnelheid in je caberateur verhogen, wat weer voor een betere vergasing zorgt.
Mocht dit projectje toch niet werken, dan wil ik nog es een ducted-fan van een model vliegtuig proberen.

Mogelijke voordelen:

* Langere opening van membraam, door lichte overdruk.
* Stabilere luchtstroom.
* Hogere lucht snelheid.
* Lichte vorm van druk vulling.

Een turbo op een 2-takt gaat inderdaad niet werken, bij teveel overdruk in het charter gaat de moter zich zelf tegenwerken.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved