Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'inlaat uitvijlen' (ID 3572).
De reply is geschreven door B3AST (UserID 57) op 20-4-02?19:59.

Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: Hans F.?


Je doet het wel heel algemeen en eenvoudig voorkomen. Hoger, dus piekeriger, hoeft helemaal niet, hangt natuurlijk helemaal af van de rest van je setup. Ander membraan beter, hoeft echt niet, mischien andere plaatjes (dunner gaat sneller openn, maar sluit weer minder snel), maar standaard membraanhuis kan prima zijn (ze gebruiken het niet voor niets in de race.
Honda blokken hebben geen carterinlaat, dus het kan nut hebben om de inlaat groter te maken, maar het kan ook nutteloos of juist slechter zijn (hangt weer van de rest van de setup af).
Ook die breedte die jij zegt slaat natuurlijk nergens op, deze hangt volledig af van de gebruikte zuigerveer, poortvorm, bedrijfstoerental enz.


het was oook een algemeen verhaaltje en het klopt gewoon als je de uitlaat hoger maakt met je bestaande setup wordt hij hoogtoeriger (gaat ook meestal meer vermogen leveren)Daar heeft het membraam ook nix mee te maken voornamelijk de uitlaat.
nee hondatjes hebben geen carterinlaat maar gewoon een direct gat naar het carter (de goede cilinders tenminste) daar kun je dus al niet zo heel veel meer aan doen hoogsten wat flowen
en waar slaat die breedte op !!!!! op de maximale breedte anders gaan je zuigerveren de uitlaat in (sloeg dat nergens op? jouw verhaal slaat nergens op!)


Hoezo hebben alleen de goede cylinders dat?? das bullshit, ooit 1 gezien zonder?

enneh Hans heeft wel gelyk, de uitlaatpoortbreedte hoeft helemaal niet PERSE zo breed te zijn


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved