Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'inlaat uitvijlen' (ID 3572).
De reply is geschreven door Sneks (UserID 46) op 20-4-02?12:28.

Quote:
Originally posted by: rudy?

Max breedte van je uitlaat poort is ongeveer 65-70% van de diameter van je zuiger(bij zuiger van b.v. 45mm is dat dus 31.5mm maar hoe breder je hem maak hoe meer problemen je met je zuigerveren enz heb(of je moet een uitlaat poorthebben met tussen schotjes).
Hoogte van je uitlaat poort is erg afhankelijk hoe bruikbaar je je cilinder wilt houden.Hoe hoger hoemeer toeren hij gaat maken maar hij word ook piekeriger(smallere powerband). Maar als je je uitlaat poort hoger maak word je compressie minder dus moet je je kop ook weer afvlekken.
Je spoelpoort timing kan je ook aanpassen maar dat is niet makkelijk.
Je inlaat vergroten met membraam cilinder is redelijk zinloos(of hij moet echt heel klein zijn) wat wel goed werkt is een ander membraam erop zetten(kan ook hogere toerentallen aan als een std)


Je doet het wel heel algemeen en eenvoudig voorkomen. Hoger, dus piekeriger, hoeft helemaal niet, hangt natuurlijk helemaal af van de rest van je setup. Ander membraan beter, hoeft echt niet, mischien andere plaatjes (dunner gaat sneller openn, maar sluit weer minder snel), maar standaard membraanhuis kan prima zijn (ze gebruiken het niet voor niets in de race.
Honda blokken hebben geen carterinlaat, dus het kan nut hebben om de inlaat groter te maken, maar het kan ook nutteloos of juist slechter zijn (hangt weer van de rest van de setup af).
Ook die breedte die jij zegt slaat natuurlijk nergens op, deze hangt volledig af van de gebruikte zuigerveer, poortvorm, bedrijfstoerental enz.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved