Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Roterende inlaatpoort' (ID 3544).
De reply is geschreven door jca (UserID 164) op 17-4-02?20:00.

De nadelen van een tweetaktmotor met roterende inlaatsysteem zijn dat de motor een stukje breder wordt, Dat de schijven gevoelig zijn voor scheuren en breken, de motor meer geluid dan een membraan motor maakt, deze constructie ingewikkelder is en dus duurder is en doordat de motor ingewikkelder is is het sleutelen ook gecompliceerder.
Voordelen van een tweetaktmotor met roterende inlaatsysteem zijn aanmerkelijk meer vermogen en koppel in het middengebied, (8k tot 11K) erg gunstig voordeel omdat een racer circa 80 procent van de tijd in dit toerengebied draait, je krijgt een mooie lineare stroming tijdens de inlaatperiode, omdat het mengsel dan ruim baan heeft, en niet een weerstands biedend membraan moet door komen en de timing is later nog bij te regelen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved