Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'O-ring in cilinder?' (ID 3522).
De reply is geschreven door Pertijn (UserID 123) op 14-4-02?01:42.
Heb hem zelf niet gefreesd hoor.
De diepte is ongeveer de helft van de hoogte van de ring.
De ring komt van een malossi scooter pakkingset dus zal wel een mm of 47 a 48 zijn denk ik.
Breedte van de groef is iets meer dan de breedte van de ring.
Opzich werkt het goed aangezien je zo een stuk makkelijker een goeie squish creerd en gelijk compressie erbij krijg.
Nadeel is de vloeibare pakking die op de buitenste cilinder wand moet.
Eerst had ik geen goede pakking en lekte hij psies in het midden aan de inlaatkant.
Maar met vloeibarepakking op siliconen basis is het in 1x opgelost.
Elke keer die pakking van die kop en cilinder af krauwen is minder en je moet goed opletten dat die ring niet uit de groef floept want dan plet je hem tussen cilinder en kop en gaat hij lekken.
Dan word de term waterkoeling iets te letterlijk genomen en lever je vermogen in, cilinder bleef in mijn geval heel