Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Zal ik deze Aprillia RS kopeh ?' (ID 3464).
De reply is geschreven door Nasic (UserID 634) op 10-4-02?18:28.

Michel, ik kan je wel even een inzicht geven wat ik aan mijn rs heb moeten uitgeven in een jaar:

-Blok reviceren Incl. racekrukas omdat me big-end aan poeier was.(f48,- pakkingen, f160,- krukas, lagers waren nog iets duurder, maar weet ik zo niet meer)
-CDI (f275,- orgineel aprilia, ik had ook imitatie van tp kunnen kopen van f120,-)
-km-tellerkabel + wormpje aan de as (60 gulden kabel, 35 gulden worm)
-zadeldekjes (f50,-)
-startmotorrevisie (f75,-)
-bougiekabel+dop (f25,-)
-verotte bussen in de achterbrug (f50,-)
-lagers in wielen (+/-f50,-)
-Ik heb de voorvering aan moeten passen, omdat de vering gewoon 10x niks was.
-accu (f35,-)
-gashendelsysteempje (f100,- 2e hands)
-carburateur (f125,-)
-koppeling (f75,-)
-slangen en slangklemmen waren verrot.
-knipperlichtrelais (f25,- 2ehands)


Dit alles is dus kapot gegaan bij mij. Ik zal zeker wel wat vergeten zijn, want het was altijd maar sleutelen. Helaas zijn de prijzen nog in guldens, want ik ben niet zo up-to-date met de euros.

Dit was dus allemaal zoder slijtage delen, zoals remblokken, banden, ketting enz.

mijn rs had 29000km op de teller staan voor ik hem verkocht (d8 ik, weet ik niet cker)

en wat je zei over de tweede naar de derde versnelling, dat zou ik niet echt vertrouwen. een minarelli schakelt wel moeilijker dan een tsx (ik heb ook wel eens op een tsx gereden hoor), maar door iets harder te trappen in de versnellingen, zou het toch goed moeten gaan.

Een minarelli reviceren........ mja, ik vind het niet echt geslaagd. vaak haalt het niet veel uit, behalve dat je ervoor echt een lager kapot had ofzo.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved