Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'polini snapt het eindelijk, nu de 2-takt fans nog ;-)' (ID 22646).
De reply is geschreven door Dakana (UserID 1354) op 2-10-2004 16:38.

mooi speelgoed, blij dat het eindelijk in productie is, staat al een jaar bij polini in de planning ofzo :S ..

anyhoe, loodvervanger was vroeger omdat de kleppenzetels van zwak materiaal waren, wat hier al stond is dus dat lood de klap iets op ving en voornamelijk je kleppen seal/bus smeerde omdat die ander uit zou kunnen slijten, wel, die kleppen/seal vind je niet meer, alleen in de heeelllleee oude honda 4takt moddeltjes, sommige P modellen en wat van die mini's als cz100 en z100 die stuff, wel dat vind je niet meer ..
je cb50 werkt PRIMA met normale benzine, die lood afzetting vroeger was namelijk al een voor zorg, die reden ook prima zonder lood, en voor de nieuwe blokken is het dan ook geen voorzorg meer te noemen maar gewoon nutteloos ..
gooi er inplaats van loodvervanger octaanbooster in .. heb je veel meer aan ..

in zeeschepen zitten 2takts omdat die dingen hele lage toeren lopen, 25toeren per minuut warm en 110per minuut vol vermogen .... als je dat met een tussen slag zou nemen zou je veel cilinders moeten hebben omdat in belans te houden en niet aftelaten slaan, 2takt heeft bij iedere slag een verbranding .. en een scheeps diesel heeft trouwens wel een nokkeas aangestuurde uitlaatklep geen uitlaat poort, net als geen membraam, totaal uit de mode, gewoon een dikke schuif die de poort afsluit

voor de rest, als die polini kit voor lage cilinders is, 41.4, of 51 of 52 slag
voor lange cilinders kan je 49,5, 51, 52, 54 ,56 kruk er in zetten, en als je hem op een nice blok fixt kan je 62 slag nemen ..

nou maar hopen dat ie niet zo duur word als de daytona 4klepper (1400,-) of takegawa 4klepper (2000,-) ...


Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 2-10-2004 16:39

Dit bericht is ge-edit door Vitriol op 2-10-2004 16:40


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved