Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'polini snapt het eindelijk, nu de 2-takt fans nog ;-)' (ID 22646).
De reply is geschreven door Hans F (UserID 1202) op 2-10-2004 11:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

[...]

Alle motoren na... 1970 ofzo zijn gemaakt om gewoon prima op loodvrije benzine te draaien. Deze hebben namelijk een hardere klepzitting. En daar kan de klep gewoon tegen. Dat kleppen eerder afbreken als je niet met loodvervanger rijdt is onzin, kleppen breken gewoon nooit af Alleen als je er iets debiels mee hebt gedaan, in normale setting zoals het uit de fabriek komt breekt een klep nooit af.
Een klep van een 50cc hondablokje is sowieso heel erg duurzaam, het is nooit het eerste wat kapot gaat aan een blokje. En als je dan wel een lekkende klep hebt, gewoon even opnieuw inslijpen en je kan er weer tig jaar tegenaan.
Ik zou gewoon op 95 gaan rijden en van het geld wat je daarmee uitspaard bijvoorbeeld iets vaker de olie verversen als normaal, daar haal je veel meer winst in kilometers mee.


maak daar eind jaren '70 van....
dus om simpel te zeggen 1980 of later

verder is loodvervanger alleen nodig als je zachte zittingen heb. Laat deze vervangen door harde klepzittingen en voila, geen loodvervanger meer nodig.,

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 2-10-2004 11:02


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved