Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'polini snapt het eindelijk, nu de 2-takt fans nog ;-)' (ID 22646).
De reply is geschreven door GroesNap (UserID 2166) op 1-10-2004 22:37.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Bull-shit, als je er lood vervanger indoet, is het ALTIJD beter. ook als de motor voor 95puur is gemaakt.

Lood vervanger doet meer goed als kwaad !
Zou het er gewoon ingooien, voor die paar euro in het jaar kan je uiteindelijk langer van je kleppen doen. Ik gooi het er gewoon in, zou het ook doen als ik jouw was maarten
Lood vervanger dempt namelijk ''de klap'' van de klep als hij terug schiet. Bij versleten kleppen heb je dan dus kans dat als je op puur rijd dat ze eerder afbreken. Voor die paar euro in het jaar ga ik niet zo'n risico nemen. Voor een C50 maakt het misschien niet zoveel uit, onderdelen zat voor weinig, maar voor een CB ligt dat anders, onderdelen zijn bijna niet 2e hands te krijgen en duur. Dus ik verklein gewoon het risico op een afgebroken klep. Hoewel ik ook prima op 95 kan draaien, het slijt gewoon sneller, lood vervanger doet alleen maar goed !!!

Alle motoren na... 1970 ofzo zijn gemaakt om gewoon prima op loodvrije benzine te draaien. Deze hebben namelijk een hardere klepzitting. En daar kan de klep gewoon tegen. Dat kleppen eerder afbreken als je niet met loodvervanger rijdt is onzin, kleppen breken gewoon nooit af Alleen als je er iets debiels mee hebt gedaan, in normale setting zoals het uit de fabriek komt breekt een klep nooit af.
Een klep van een 50cc hondablokje is sowieso heel erg duurzaam, het is nooit het eerste wat kapot gaat aan een blokje. En als je dan wel een lekkende klep hebt, gewoon even opnieuw inslijpen en je kan er weer tig jaar tegenaan.
Ik zou gewoon op 95 gaan rijden en van het geld wat je daarmee uitspaard bijvoorbeeld iets vaker de olie verversen als normaal, daar haal je veel meer winst in kilometers mee.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved