Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'cilinder naar de r**t' (ID 22220).
De reply is geschreven door Mr.MTX (UserID 4889) op 23-9-2004 22:52.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Neje wor cilinder niet weggooien, als je veel tijd, geduld, en oog voor precisie hebt, kun je 'm nog HEEEEEL hard laten lopen (ik zeg: waarschijnlijk niet zo heel lang, maar wel hard!)
Wat doe je, je pakt een zeer plat stuk hout, daarover doe je het gofste waterproof-schuurpapier wat je kunt vinden, water eroverheen kappe, en gaat MET DE HAND, je houdt het hoogste gedeelt 'naar je toe' en gaat het schuurpapiertje aaien. Het is zaak dat je ervoor zorgt dat de cilinder niet gaat happen in het schuurpapier, probeer hem altij vlak te houden (anders gaan de hoeken afschuinen, dit zal toch wel een klein beetje gebeuren maar wees nie getreurd, het gaat erom dat de "ring" rond de verbrandingsruimte vlak is zodat die goed afsluit.) Dit doe je net zolang totdat je denkt datie vlak is en meet af en toe na met 'een RECHTE winkelhaak'. Wanneer je denk datie recht is schuur je 'm nog effe vlak met waterproof 280 of ietsje hoger. klaar? in elkaar zetten en je bent verdoemd altijd een nieuwe koppakking, en vermoedelijk ook, loctite te gebruiken.
kletskoek denken jullie? Nee hoor, had zo een gebruikte 70cc imitatie gekocht van iemand voor veeel teveel geld , en die had ook weinig compressie. Conclusie; afvlakken.....en afvlakken..... hoppe 18mm erachter....netjes inrijden....resultaat: een 70 imi die een 70 malossi met een top van 125 ECHTE km/h eruit trok....liep alleen maar een schrale 120km/h

Toen werd je wakker


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved