Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Ervaring met Yamaha DT?!' (ID 22035).
De reply is geschreven door Teunmenator (UserID 1651) op 15-9-2004 13:31.

banden da staat er los van hangt van het merk af. Contactpunten das gelul of ik heb hele goeie ofzo .. (je moet gewoon de ori kopen en niet de imitatie). Kheb de mijne na zo'n 2000 km gecontroleerd omdat iedereen da hier zegt en ze stonden nog steeds netjes. Daarbij heeft mijn bedrading iig geen last van water. Ik zou ook niet weten waarom... Je hebt een dichte kabelboom. Onder je tank heb je iets van 2 van die witte blokjes zitten (hoe heet zo iets gewoon een verbindstuk, zelfde effect als kroonsteentjes) En bij je cockpit zit het ook gewoon dicht of er zitten van die stekkertjes aan die geisoleerd zijn.

Je contactpunten stel je af door het kapje aan de linker zijde bij je vliegwiel eraf te halen (het kleine kapje dus) Vervolgens draai je met je vliegwiel tot de contactpuntjes open staan (dat is volgens mij als de pijl die eropstaat boven is) Vervolgens draai je het schroefje die de contactpuntjes op zijn plaats houd een beetje los (als ze verkeerd staan)let op een beetje dat is fijner anders schieten ze vanzelf steeds helemaal dicht. Dan zet je een schroevendraaier in een gleufje bovenaan de kontactpuntjes, als je nu met je schroevendraaier draait kun je de afstand tussen de contactpunten vergroten. Deze afstand moet 0,35mm zijn (mag ook 0,3 of 0,4 zijn) Dat doe je meten met zo'n voelerplaatje. (als je nieuwe haalt haal dan plastike das fijner omdat je vliegwiel een behoorlijke magneet is). Vervolgens draai je het schroefje van de contactpuntjes helemaal vast en voila !

Het lijkt nu een warboel maar als je het openmaakt is het heel simpel en je herkent het zo.

En of dat het wel of niet lekker zit: ik heb ooit op een mt van een vriend van me gezeten, dat stond wel fijn zeg maar voor een stoplicht ofzo omdat deze heel ver opgehoogd was. Maar het zat hetzelfde als mijn DT. Ik heb ooit op een zundapp gezeten dat vind ik minder fijn zitten. En kheb ook wel ooit op een 250cc crossmoter gezeten waar ik het merk zo niet van weet en dat zat wel wat relaxer. Maar iig die DT zit zeker niet verkeerd..

Ik zou gewoon voor de DT gaan. Ik vind ze persoonlijk mooier.


samengevat: Wil je hem gruwelijk snel maken en flink op laten trekken. Dan is een DT ook gewoon een optie. Maar een Mt bijv. heeft CDI (voor begrenzer) en je kunt de ontsteking makkelijker vervroegen. Nog een nadeeltje aan een DT is dat de koppeling 2 platen heeft. Als je hem flink op wilt voeren dan kan deze gaan slippen. Vaak helpt strakkere veren en beter olie dan al. Maar soms moet je opzoek naar een 80cc koppeling (en dat is best te doen hoor).

voor beide kom je genoeg onderdelen aan.

Een DT schakelt 4 keer omhoog, is handig wanneer je zeker wilt weten dat hij in zijn vrij staat.

Verder weet ik zo geen verschil, behalve het uiterlijk natuurlijk en dan vind ik de DT zeker mooier..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved