Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'contactpunten verstellen vespa ciao' (ID 22053).
De reply is geschreven door RallyTony (UserID 4977) op 13-9-2004 23:05.

Heel makkelijk.


Je draait je koppeling eraf, door en schroevendraaier tussen de koel vinnen van je vliegwiel te steken, en de moer (17mm) los te draaien.

Als je koppeling eraf is, zit er op de as een ring, NIET OMDRAAIEN ! deze hoort met de vlakke kant naar je viegwiel toe.
Doe je dit wel, dan kan je koppeling niet meer vrij-draaien (stationair)

Dan zit er een zwart rubber in je vliegwiel, die haal je eruit.
Je ziet dan meteen je contactpuntjes, kan niet missen.
Ze moeten recht boven elkaar staan en niet ingebrand zijn, zowel, trek dan het hele blokje er maar onderuit i.v.m nieuwe puntjes en condensator.

Met een platte schroevendraaier kun je de puntjes een slag losdraaien.
Dan zit er bovenin het plaatje van de contactpuntjes een uitsparing, met een gat erachter.
Daar kun je een smalle platte schroevendraaier insteken, en de puntjes iets verdraaien.
Stel ze af op 0.4 mm (standaard)
En draai ze weer GOED vast.

Edit : Nog ff nameten als ie vast zit.

Als je een grote cilinder hebt, die hoge toeren moet draaien, zet je ze op 0,45 mm (iets meer voor-onsteking), dan trekt ie wat verder door.

Vergeet niet het rubber weer in het vliegwiel te doen, anders wordt het ERRUG stoffig van binnen.

Succes ermee !



Dit bericht is ge-edit door RallyTony op 13-9-2004 23:06


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved