Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door -Zeroed in- (UserID 749) op 8-9-2004 22:20.

ik zat ff met ralf te chatten, over breedtes enzo, want dat volg ik zelf ook niet helemaal.
toen kwam hij met time areas aanzetten, naja ik daar beetje geprobeerd mee te kutten, maar daar ben ik nog niet helemaal uit
maar hij kwam er dus ook mee dat groot niet altijd goed is, en ik wil wedden dat niet iedereen die hier tuned met time-areas werkt.
en ik zit me dan toch af te vragen hoe iedereen hier oppervlaktes pakt.
dus ik denk zelf dat je beter stapje bij stapje wat verder kan gaan, ipv gelijk die uitlaatpoort 3mm omhoog knallen, zonder enig idee te hebben hoe het gaat lopen.

ik zou het zelf anders aanpakken, en het volgende met die cilinder doen.

- cilinder eerst laten honen, bevels aanbrengen, spijl wat terugleggen, etc.
- vervolgens opnieuw gaat berekenen.
- je zei net dat je voet en koppakking allebei ong. 1mm dik zijn, dan zou ik dus je cilinder afdraaien zodat je WEL een degelijke squish hebt.
- vervolgens zou ik stapje voor stapje frezen, ipv gelijk 3mm pakken, dus eerst 1mm ofzo. kijken hoe het loopt, etc, telkens verder gaan.
- je inlaat traject bewerken, dmv een stuffer, een goed luchtfilter en je STD membraan met andere (dunne) kleppen. (loos die 24mm en malossi membraan dus), en nog wat kleine dingetjes.
- toch kijken voor een andere expansie, ik denk niet dat die gianelli denderend meer werkt als je een blowdown hebt van 30.
volgens mij houd je dan ook niet veel meer over @ lage toeren.

als je simpel wat meer vermogen wilt, zou ik gewoon kijken naar een blowdown daar ergens tussenin en die poort wat breder frezen, verder nix

weet je trouwens al welke poortvorm je wil?
ik zeg dus gewoon hoe ik het zelf zou doen, is maar suggestie.

volgens mij ist heel belangrijk om elk onderdeel dat met prestaties te maken heeft apart te behandelen en te beoordelen.
alles staat in verband met elkaar, het 1 gaat niet zonder het ander.
je kan je dus niet alleen maar op poorttimingen focussen, zonder er echt bij stil te staan bedenken dat je inlaattraject en compressie ruimte niet optimaal is en andersom, bijv.

en nu ga ik naar me nest

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 8-9-2004 22:58


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved