Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitlaat maken' (ID 21337).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 22-8-2004 19:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Nee ik ging in dit geval wel uit van een conisch begin stuk hoor.. Daarom zit je met het lengteverschil.

Als je het preciezer wilt doen dan moet je de methode van bell nemen, dus een hoekje eruit halen, aan de andere kant plaatsen en dan 180 graden draaien.

(Een conus kun je niet schuin doorzagen, en draaien zonder dat de hartlijn verandert... )

Tis vrij veel tekenwerk, maar hoe meer aandacht je eraan besteedt.. hoe beter en mooier je resultaat


Uiteraard is ''mijn'' manier niet het beste. Alleen is het de vraag hoeveel tijd je in je uitlaat wilt steken. Misschien kan je die tijd beter gebruiken voor aanpassen van je uitlaat, inkorten, ander konus enz, of een nieuw ontwerp.

Ik denk dat je daar meer winst uit haalt dan een hartlijn die iets afwijkt, of een lengte die iets verschilt. Je hebt zoiezo altijd een fout. Wij je konussen kunnen ook in lengte afwijken enz. En het blijft een benadering. Je weet de exacte uitlaat temp enz toch niet. En met het in kaart brengen van je cilinder heb je ook een fout. Dus de vraag is hoeveel invloed alles op elkaar heeft.

verder kan je op de manier die ik beschreef ook snel zijn. Ik denk dat het globale ontwerp vele malen belangrijker is dan hoe perfect een uitlaat is gelast enz.

MAar je hebt wel gelijk dat je op mijn manier een extra afwijking hebt, daar kom ik niet omheen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved