Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'lasapparaat' (ID 21350).
De reply is geschreven door Hondalover19 (UserID 5296) op 21-8-2004 21:35.
euhmmmm je tank lassen met water erin dan zegt hij nog kaboem! water word warm als je last dan krijg je stoom , heel je tank komt bol te staan dan , en met zand eveneens moet je zorgen dat je zand goed droog is , anders heb je weer hetzelfde probleem.Ik heb eens ooit gezien met een grote mazoet tank die ze aan het lassen waren waar schotten instonden .schotten waren vastgelast , en dan zette ze de tank onder HOGE druk, ik weet zelf niet meer hoeveel bar het was altijd veel.Op een keer BAM!!!! Die schotten zaten namelijk verdeelt in de tank ,men ging toen kijken in de tank , schotten zaten geplakt tegen de zijkant van de tank ,waren zo rond als de zijkant .Wat was er gebeurt , er was een klein foutje in een las , gasinsluiting meen ik .Maar een tank moet je ook nie lassen volgens mij , eerder puntlassen ... en 80 ampere voor een uitlaat Dan heb je een uitlaat van 2mm dik ofzo ,altijd rekenen 40amp per 1 mm plaatdikte.ik heb eens ooit een wasbak gelast met de TIG was 1mm dik en daar heb ik zelf 30amp voor gebruikt en het ging nog moeilijk erdoor heen lassen enzo
En overal waar ik kom in de fabrieken zie je wel ergens een hitachi slijpschijf liggen.Die groene zo , ik weet niet welke beter is ofzo maar dat merk kom ik veel tegen .
Dit bericht is ge-edit door Hondalover19 op 21-8-2004 21:38
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved