Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Meteor zuiger's' (ID 21332).
De reply is geschreven door Tsxdude AKU MicheL (UserID 1782) op 20-8-2004 1:26.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TTVT

hoi
als je een nieuwe zuiger gaat halen moet je eerst kijken wat het doel er mee is gaat hij 14000 toeren draaien of 8000 ,
wat de meeste vergeten is dat de zuiger speeling heel belangerijk is en de slotspeeling om niet te vergeten.
daar lopen de meeste cilinders van stuk.
in een standaard brommer gebruiken ze meestal gegoten zuigers die kunnen niet veel toeren hebben en ze setten veel uit.
als je een snelle cilinder heb zit er meestal een gesmede zuiger in die kan veel meer toeren aan en set ook minder uit dus kan je je zuiger speeling ook krapper houden.
en het stuk lopen is iets wat je zelf in handen heb dus goed afstellen kan er niets fout gaan.
vergeet niet dat hij eerst warm moet worden.
ga dan pas vlammen.
in rijden is een begrip die wij in de racerij niet kunnen dus bij ons is warm = vlammen
dus meet je cilinder op en vraag naar een maat die er bij hoort.
ik heb zelf nooit problemen gehad met die zuigers dus dat is het niet.
gr mike velde tuning


Wat een gelul...

Meteor rijd ik nu ookal enkele 100den kilometers mee in een zwaar getunede cilinder! en loopt nog steeds perfect heb hem laats even bekeken en zag dat hij bijna geen schade had enkel inlaat krasjes...

maar meteor houd het goed uit..

Verdomme ding koste me 32 euro en voor die prijs had ik achteraf een prox kunnen kopen voor een euro meer..

Maja ik moest een zuiger hebben en rijden...
Meteor is me niets tegengevallen kwa prestaties en heb er goede ervaringen mee, maar neem voor die prijs liever een goed A-merk @ vertex of prox..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved