Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Meteor zuiger's' (ID 21332).
De reply is geschreven door TTVT (UserID 5585) op 20-8-2004 1:20.

hoi
als je een nieuwe zuiger gaat halen moet je eerst kijken wat het doel er mee is gaat hij 14000 toeren draaien of 8000 ,
wat de meeste vergeten is dat de zuiger speeling heel belangerijk is en de slotspeeling om niet te vergeten.
daar lopen de meeste cilinders van stuk.
in een standaard brommer gebruiken ze meestal gegoten zuigers die kunnen niet veel toeren hebben en ze setten veel uit.
als je een snelle cilinder heb zit er meestal een gesmede zuiger in die kan veel meer toeren aan en set ook minder uit dus kan je je zuiger speeling ook krapper houden.
en het stuk lopen is iets wat je zelf in handen heb dus goed afstellen kan er niets fout gaan.
vergeet niet dat hij eerst warm moet worden.
ga dan pas vlammen.
in rijden is een begrip die wij in de racerij niet kunnen dus bij ons is warm = vlammen
dus meet je cilinder op en vraag naar een maat die er bij hoort.
ik heb zelf nooit problemen gehad met die zuigers dus dat is het niet.
gr mike velde tuning


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved