Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'BM04 Motor aftertopic' (ID 21049).
De reply is geschreven door simonini (UserID 4642) op 9-8-2004 23:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Daarnaast kan het een heel normale verspreking (vertyping) zijn, want als je een hele tijd 2-takten gewend bent word het smallendlager vaak gewoon naaldlager genoemd.
Dus zeur niet.....
hey how ff rustig mensen.....
ik heb hier nooit beweerd dat de topicstarter een leugenaar is ofzo die ons vanalles probeert wijs te maken. neonlampje (of lude????) zijn posts zijn best nuttig en hij weet er best wel wat van denk ik (zowel op dit als op andere forums)
het enige dat ik probeer te doen is op een eventuele fout in het topic te wijzen of anders een zinnige uitleg te verkrijgen waarom ik fout zit (ja iedereen maakt fouten maar er heeft nog niemand aangetoont dat ik fout zit, indien dit wel zo is, geef ik dit maar al te graag toe na een zinnige uitleg..... )
nu ff over dat flowbench gedoe, om het drukverschil en de wervelingen in de cilinder te meten heb je veel te dure precisie-apperatuur nodig om ff zelf ineen te steken. wat je wel kan doen zijn lokale drukmetingen in de poorten om te zien waar er drukverschillen zijn => snelheidsverschillen. dit kan je makkelijk ineen knutselen met een stofzuiger en een manometer (best gebruik je een u-buis). dan de klep openen, aan de kant van de cilinder de stozuiger plaatsen en zorgen dat deze afdicht, en dan met een buisje of darmpje in de poort meten waar de druk stijgt of daalt....en hieruit conclusies trekken
eneuhhh,....dat van met de dremel ff op de nokkenassen zitten, toch maar niet doen
ciao (in blijde afwachting van nog wat verwijten??????)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved