Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door Harm (UserID 2061) op 1-8-2004 23:56.
Ik heb het hele topic doorgelezen, wel interessant, maar heb toch nog een paar vraagjes.
Ik heb met mijn neef gesproken en die heeft al aardig wat cilinders getuned, met en zonder succes en heb ik wat mee gesproke blablabla...
Kort samengevat deed hij alles op gevoel, de poort dezelfde vorm laten houden, enkel wat groter, netjes afwerken en polijsten.
Hij zei dat als je hem niet optimaal wil tunen maar gewoon wat meer trekkracht en top en je voor safe wil gaan bij de uitlaatpoort rondom 1mm weg halen dus 1mm hoger breder en lager...en over dat lager heb ik ook nog een vraag.
Ik heb hier algemeen gelezen dat de uitlaatpoort hoger moet voor meer toeren en breder voor meer koppel, dus dat lager vind ik een beetje raar. Wat zou hiervan de bedoeling zijn???
Ik heb trouwens ook een soort dremel meegekregen maar dan op lucht met een hoop freesjes enz, maar wil eerst ff wat meer zekerheid voordat ik aan de gang ga.
En hoe werke jullie die poorten dan af, en tekenen jullie alles af of gewoon op gevoel.
Het gaat btw om een 70 eurokit voor tsx, chroomwand die slecht afgewerkt is bij de poorten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved