Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MTX rateld net voor het "boostpunt"' (ID 20868).
De reply is geschreven door _ThaMan_ (UserID 5569) op 30-7-2004 18:28.
Bedankt voor de snelle replys....
Ik ben niet al te uitvoerig geweest in de openingspost, maar hij was al zo lang :-S
kan goed zijn dat je bougie kapot is vervang hem eens. en wat je ook kunt doen is de electrodo afstand van de bougie verkleinen. verder kun je kijken naar bougiekabel, cdi, bobine, ontsteking (of die goed staat) is volgens mij een faq over.
Er zit een nieuwe bougie in, type B8H S van NGK. De electrode afstand bedraagd 0,5 mm. Ik heb een nieuwe CDI gekocht bij de fietsenmaker deze geeft dezelfde resultaten. uiteraard een nieuwe bougie dop en kabel.
en kijk gelijk wat je bougiekleur is . dan kan je hem aan de hand hiervan afstellen. is die zwart dan krijgt ie teveel bezine. is die wit dan krijgt ie te weinig. is die koffiebruin dan zit je in de goede richting. dan kun je hem nog verder afstellen met de gasnaald. en kijk gelijk of die geen valse lucht pakt ergens
De bougie zit er nu 100Km in. De kleur is zwart maar neigt naar bruin. Toch stinkt de bougie naar benzine.
heb je dat wegdremelen al wel eens vaker gedaan met succes? anders kan je het daarmee wel eens verkloot hebben..
Jah, ik heb enige ervaring met dremelen aan cillinders, maar ik heb hier alleen de oneffenheden uit de spoelpoorten weggehaald, ik heb niets aan de timing gedaan
dat rammelen is waarschijnlijk resonatie
hihi neej dat bedoel ik niet, het lijkt net of hij loopt te "viertakten". Wanneer ik optrek in zijn ??n gaat hget goed tot 6000 rpm wanneer ik dan hoger in de toeren wil mopet ik de koppeling laten slippen. Doe ik dit niet dan komt hij niet hoger.
Wat ik er wel bij wil vermelden dat het blok het ook al had met xdie gare ciollinder en kop.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved