Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '[TSX] Snellere membramen?!?!' (ID 3085).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 4-3-02?09:12.
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...
nouw, de membraanpies gaan dan dus wat verder open, zodat er meer mengsel in je carter, dus ook cil., kan komen... dus meer mengsel, is meestal ook meer kracht...blablabla
ik snap ook niet hoe je er langzamer door kan gaan...
Wie zegt dat verder open/groter altijd beter is. Hoe verder ze open vliegen, hoe langer het duurt voordat ze gesloten zijn en hoe groter kans op beschadigingen is. Je kan uitrekenen hoever ze moeten openen. oppervlak van carb (diamer * straalkwadraat * pi) min 15 % is ongeveer de doorlaat van membraan dus breedte * maximale lift van kleppen.
Als een klep niet ver genoeg opent heb je verlies, en als een klep te ver openvliegt, heb je ook verlies doordat hij minder snel sluit. Ik weet het laatste ook niet precies, maar te ver openen geeft wel degelijk verlies en mijn formule klopt wel.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved