Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen poortmap, timingen en tunen topic' (ID 14350).
De reply is geschreven door -jaZper- (UserID 2534) op 27-7-2004 11:55.

ik wou nog iets toevoegen bij de discussie, aux intakes wel of niet maken:
ik heb ontdekt dat als ik gaten in de zuiger maakte, dat dan de cilinder met geen mogelijkheid meer boven de 11.000-11.500 toeren wilde komen, zonder gaten makte hij 2000 toeren meer maar minder trek kracht ondering, dus als je een laagtoerige cilinder hebt is het wel zinvol, als je een race cilinder wilt gaan maken liever niet
om nog terug te komen over die 2 gaten links en rechts die van inlaat naar spoelkanalen gaan, als je eers goed in het carter van je blok kijkt zit er bij honda mb/mt 2 grote gleuven.
dus deze intakes zitten er standaart als in, dus extra maken in je cilinder heeft niet zoveel nut, als je de cilinder eraf haald en hij zit er al een tijdje op zul je zien dat er aan de onderkant waar de voetpakking zit een schone strook ijzer van inlaat naar spoelkanalen loopt, hier stroomt dus het mengsel langs, om dit effect te vergroten kan je die kanalen dieper gaan maken, zonder het gevaar dat je de tapeinden raakt en de doorgang word zo ook groter.
de scherpe hoeken aan de inlaatkant afronden voor optimale stroming.

dit waren mijn vindingen van het tunen dat ik zo nu en dan doe


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved