Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door damage (UserID 2471) op 22-7-2004 0:51.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
jij spreekt echt zalige woorden, zo rond half 1 snachts dat zijn echt een van de top kitcars, de Nova is me favoriete

een vraag over een ouwe C-kadeath
Weet een c-kadetje te koop voor weinig, maar hij moet gelast worden voor apk, opzich geen probleem, maar hoeveel onderhoud heeft zo'n wagen eigenlijk?
De staat voor zover ik nu weet is:
- met roller geschilderd
- moet gelast worden voor apk
- geen snelle motor erin, kweet niet meer hoeveel, 1.4 hangt in me hoofd maar ik weet niet eens of ze met een 1.4 uitgerust zijn geweest
ik zou wel eens willen weten hoeveel zo'n wagen in onderhoud kost, ut hoeft geen top auto te worden, maar zeg maar "APK-Ok?"
En hoeveel kost zo'n oldtimer in verzekering ongeveer? (voor een 18 jarige en voor een 50 jarige..)

zow, dat was weer ff mijn vragenlijstje
edit: ja ik weet het, oude wagens hebben altijd veel onderhoud maartoch..

Dit bericht is ge-edit door Markos op 22-7-2004 0:28


Zal wel een 1,2 liter zijn. Idd niet bepaald snel.

Onderhoud is bij oudere opels op zich niet duur, zo goed als alle technische onderdelen zijn onderwisselbaar van modellen onderling. (met hetzelfde motortype) Zolang je alles goed warmdraaid en niet te erg schampt met het autootje, is het zo goed als onverslijtbaar.

En als je met een oude opel begint met lassen, kan je het beter goed doen. (en ik kan het weten)

Verzekering is op naam van iemand van 50 echt maar een paar euro per maand. Op je eigen naam ws. nog geen 2 tientjes ofzo.

Als je al het plaatwerk zelf maakt en zelf last HOEFT het zeker niet duur te zijn om hem apk-klaar te maken. (alleen tzou mijn keus niet zijn)

Vergeet alleen niet dat er aan bijv. veerschotels NIET gelast mag worden voor de apk. (en geloof me, die dingen zijn std al bijna rot bij opel, no offense, komt doordat er perfect water in kan blijven staan) En die dingen zijn wel zo een euro of 60 PER STUK! Dus dat soort dingen tellen wel behoorlijk aan, daar zou je wel op kunnen letten bij eventuele aankoop.

Let er bij C-kadett ook op dat het nummer van de auto onder de bijrijders-stoel zit, ook dit is vaak weggerot en kost nogal wat om weer goed te krijgen bij de rdw. (ok, je kan de nummers zelf overtikken, maar dan moet je wel aardig vakman zijn wil het niet opvallen bij keuring of controle)

Tel er nog een goedkoop setje banden, ruitenwissers,luchtfilter, oliefilter, olie e.d. bij, en je had beter een GOEDE auto voor meer geld kunnen kopen.. (of je doet slim en reserveert wat meer geld voor de restauratie van je auto en koopt alsnog een brik)

PS. die GT40's zijn zeker zalige autoos om naar te kijken. (en vast ook wel om in te rijden)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved