Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'wie kan mij helpen met een raad .. of een Honda 50cc cilinder?' (ID 3028).
De reply is geschreven door joe01 (UserID 685) op 27-2-02?08:52.

Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry)?
michiel dan mag jij mij vertellen waar je die kunt halen want er worden geen 50snel cilinder meer gemaakt voor mtx sh

en vdh parts en 50cc.nl heeft ze ook niet meer



Ohw foutje ik was effe in de war met oud type cilinders, voor mtx-sh zijn inderdaad geen snelle 50's meer te vinden.

Maar als ik jou was zou ik eerst eens gaan leren wat waar zit op die brommer van je want als je nu zomaar wat loopt te roepen schiet je ook niet veel op he.

zoek maar ergens op het forum links tussen die knoppen ofzo naar schema's van hoe je blok eruit ziet, kan je leren.

en ik denk niet dat jij zelf zo effe je blok kan reviceren met zo weinig ervaring, dus dat wordt naar brommerwinkel brengen als je blok gemaakt moet wroden.

de cilinder zou ik laten uithonen als dat kan en anders een 2e handse kopen of een nieuwe, maar dat wordt dus dan een 70cc ALS je een MTX-SH hebt zoals jij zegt, maar dat blijkt ineens ook niet zeker meer, dus omschrijf je brommer eerst maar effe.


ok. Ik zal mijn brommer kort omschrijven:
- honda MTX SH (?)
- bouwjaar '89
- 13mm Keihin carburateur
- 4kleps membraan (zit een beetje schuin op de cilinder)
- standaard 50cc cilinder (staat erop)
- bougie met lange schroef
- reed ~60km/h
- 4-bak

Welnu, de cilinder/zuigerafwijkingen zijn op een rij:
- een kleine oppervlakte aan de zijkant onder van de zuiger lijkt geslepen (waarschijnlijk is die droog komen te staan- geen smering); ik zag ook enkele kleine stukjes metaal in de (aluminium)zuiger, die duiden op contaminatie of geen olie
- bovenaan de zuiger zit verder een best flinke kras, ik schat 0.1mm diep, 5-7mm lang (richting waarin de zuiger beweegt) en 2-3mm breed; hierdoor waren de zuigerringen aan de zuiger vast komen te zitten, ze werken als het ware ter plekke van de kras door de meegenomen materiaal (aluminium) tegen de zuiger geplakt. De zuigerringen konden dus niet meer vrij bewegen. Dit was net genoeg om compressie onmogelijk te maken.
- Voor wat betreft de cilinderkop, als ik in dat plaatje van jou van onder naar boven kijk, lijkt het erop dat op het oppervlak waar de (aluminium)pakking hoort te komen, geslepen/gedraaid is. Er zijn namelijk ronde krassen te zien over de hele omtrek van dit oppervlak. Ik vraag me af of dit zo origineel uit de fabriek komt, of dat het een poging was om de compressie even op te schroeven.
- verder zitten wat lichte krassen in de cilinder zelf (op het chroom) en weet niet of het gehoond moet worden.
- tot slot beweegt de zuiger (zonder zuigerveren)heel makkelijk door de cilindergat; ik heb gehoord dat het eigenlijk langzamer moet bewegen, en niet zomaar als een baksteen vallen.


Ok dit was het. Als het nog niet duidelijk is, zal ik proberen om een paar shots te nemen met mijn webcam. Ik denk dat ik ze morgen even op het net zet als mijn computer thuis geen ruzie zoekt. ;-(

Ciao,
Joe01

[This message is edited by joe01 patta on 27-2-02 09:11]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved