Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'opschakelen met am6' (ID 20547).
De reply is geschreven door GroesNap (UserID 2166) op 15-7-2004 21:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Hoeveel vermogen komt daar nu op te staan ?
BTW: als je het goed doet synchroniseert die bak zichzelf, anders zou ie er uberhaupt al niet in vallen.
De versnellingsbak van een motor/brommer werkt natuurlijk heel wat anders dan die van een auto, bij een motor/brommer staan alle tandwielen constant met elkaar in verbinding.
Als je onbelast (dus met koppeling in) schakelt geeft dat gewoon minder slijtage als met.
En de versnellingsbakken waar ik mee pruts (honda ss50/c50) hebben wel tandwielen die over de bakassen schuiven tijdens het schakelen, en dus niet de hele tijd met elkaar in verbinding staan. Maar hoe dat zit bij andere modellen weet ik dus niet.

En @Blorn, een autoversnellingsbak zit heel anders in elkaar dan een brommerbak, maar ook bij een auto geldt, als je schakelt met koppeling in geeft dat op de lange duur gewoon minder slijtage.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved