Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Gewichtjes camino' (ID 20096).
De reply is geschreven door ironbird (UserID 4756) op 30-6-2004 10:02.
. Inleiding
Het hele systeem van een 2 takt motor ga ik nu niet gaan uitleggen alhoewel het een simpel systeem is. Maar een kleine verduidelijking over de cilinder is wel op z'n plaats.
In de cilinder zit een zuiger (piston) deze is maar mm kleiner van diameter dan de cilinder zelf. op de zuiger zitten er dan nog segmenten zodat alles luchtdicht is en de zuiger de benzine in de cilinder (die komt uit het sproeistuk met membraan) kan samenpersen. Op het einde van deze persing wordt er via de ontsteking een stroom gestuurd naar de bougie en deze levert een vonk aan het onder druk staande benzine mengsel. Hierop volgt dus een kleine ontploffing en de zuiger slaat achteruit en terug vooruit en herhaalt dus de vorige stap.
Op die zuiger hangt via de nokkenas en aandrijfas de krukas. Het nokkensysteem zet de rechtlijnige beweging van de zuiger om in een cirkelvormige beweging op de krukas. Deze draait dus rond. Voila.
(zo staat het op de site)
http://www.camino-tuning.be/opdrijven.php
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved