Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'turbo voor mt???' (ID 19950).
De reply is geschreven door damage (UserID 2471) op 27-6-2004 12:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

ram air , jah , kan , b=nut , nee , alleen meer herrie , klote om aftestellen want op lage snelheil te veel benzine , en op hage snelheid weer te schraal , etc etc .

maar heeft wel effect op de ometrainer van onze blauwe vrienden , je verzuipt je brommer dan gegantische .

turbo : je werkt nu met gewoon 1 atmosfeer , en geen overdruk .
als jij bijv. iets kan maken dat je bijv. 0.2 Bar overdruk krijgt dan werk je met 1.2 atmosfeer , duzz als jij bijv met een 24mm rijd , gaat die maal 1.2 = 28.8mm carburateur effect heb je dan . dan miosschien handig als jij bijv een te kleine carb hebt.

en als je met te veel overdruk gaat werken blijf je je membraam open blazen .

o jah heb al een slopen denken hier over en aangezien toch niemand met oliepomp rijd kan je het met een vertanding en een lamallepomp proberen .

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 24-6-2004 17:40


Vergeet je nou niet dat het om de oppervlakte van de carbu gaat, en niet om de doorlaat?

En het valt tegen om zulk soort dingen van te voren te zeggen, denk alleen al aan het constant houden van de druk, hoe wil je de turbo aandrijven? En een turbo vind het ook wel leuk om gesmeerd te worden..

Dat van die lamelmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

ram air , jah , kan , b=nut , nee , alleen meer herrie , klote om aftestellen want op lage snelheil te veel benzine , en op hage snelheid weer te schraal , etc etc .

maar heeft wel effect op de ometrainer van onze blauwe vrienden , je verzuipt je brommer dan gegantische .

turbo : je werkt nu met gewoon 1 atmosfeer , en geen overdruk .
als jij bijv. iets kan maken dat je bijv. 0.2 Bar overdruk krijgt dan werk je met 1.2 atmosfeer , duzz als jij bijv met een 24mm rijd , gaat die maal 1.2 = 28.8mm carburateur effect heb je dan . dan miosschien handig als jij bijv een te kleine carb hebt.

en als je met te veel overdruk gaat werken blijf je je membraam open blazen .

o jah heb al een slopen denken hier over en aangezien toch niemand met oliepomp rijd kan je het met een vertanding en een lamallepomp proberen .

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 24-6-2004 17:40


Vergeet je nou niet dat het om de oppervlakte van de carbu gaat, en niet om de doorlaat?

En het valt tegen om zulk soort dingen van te voren te zeggen, denk alleen al aan het constant houden van de druk, hoe wil je de turbo aandrijven? En een turbo vind het ook wel leuk om gesmeerd te worden..

Dat van die lamellenpomp is leuk bedacht, maar dan is het niet een turbo maar een supercharger, en die brengt ook nogal nadelen met zich mee.

Membraan zal ws niet gaan zweven door de druk, en wat dan nog, met zeer slecht suitende membraankleppen valt ook te rijden.

Ook op een 4-takt heeft een turbo echt niet alleen maar voordelen..

Oja en over die turbo op puch: dream on..

Een fan van een computer is echt totaal niet geschikt. En dat zou meer een charger dan een turbo zijn.

Hoe komt het toch dat er zoveel mensen zomaar wat verzinnen en het dan willen onderbouwen door te zeggen dat ze het geprobeerd hebben en dat het werkt??!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved