Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Beta' (ID 2846).
De reply is geschreven door Pertijn (UserID 123) op 15-2-02?23:49.

Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER

Overigens wil ik nog een aantal dingen toe voegen:
Zo heeft een Evolution cilinder geen 14K+ rpm timing, aangezien de duration 192 graden is, wat relatief weinig is. Verder wil zou ik ook graag willen dat mensen die ergens een klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt geen loze kreten maken zoals: Die uitlaat haalt dat toerental niet of iets dergelijks, een uitlaat is niet voor 1 bepaald toerental gemaakt wat veel mensen denken!!! Er zijn nog veel meer factoren die zeer grote invloeden hebben op het toerental waarop het topvermogen wordt geleverd.

Laatste: m'n scooter is (een hele tijd geleden) naast een motorfiets geklokt op 158 km/h (met 19 mm), trek zelf je conclusies.



De standaard evo zat niet over de 14k dat klopt wel.
Maar een uitlaat kan toch behoorlijk begrenzen op toeren hoor.
Op een nsr leverde de pijp ruim 15pk en gewoon veel toeren.
Op een rs blok moest er van die uitlaat zo'n 2cm af voordat hij meer dan 12k toeren wilde lopen.
Aan de timing lag het niet, die ging nog van 194 naar 196.

Wat betreft die scooter van je, dat is een mooie prestatie! maar interresanter is natuurlijk de grafiek die het montster dan produceerde.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved