Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ollie honda ss50?' (ID 19755).
De reply is geschreven door PRO TUNING (UserID 2914) op 18-6-2004 10:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer enmessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bijmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik ) %0 vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bmessage=Helemaal goud, een mede 4takt collega

Ik heb er 10w30 in gedaan ( in me CB50 dan )
Olie is net iets dikker. Dus smeert net iets beter.
Nadeel is dan wel dat je iets langer moet warmdraaien, maarja, 10w40 kan ook gewoon.
Ga naar de bromboer en vraag gewoon Honda olie.
Dan krijg je als het goed is een gele fles, daar staat dan op waar die olie dan goed voor is : MT / MB / C / PC / SS enz.

Iedere 4takt MOET je warm laten draaien, zodat de olie bij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeij de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeleerd AAls hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roele de nokkenas kan komen. ( ketting etc. )
Dus start je brommer en laat hem minimaal ff 1minuut warm draaien. ( bij dagenlijks gebruik )
Als hij lang heeft stil gestaan ( 3 weken of meer ) is 10minuten warm draaien aan te raden.

Als je dit niet doet draait de nokkenas zonder olie en geeft dus meer slijtage.
Voor een keer starten en gelijk wegrijden maakt niet zoveel uit, maar als je langer van je Hondatje wilt doen is warmdraaien echt een MUST !!!! NIET VERGETEN

4takt roeleerd

btw, ik ga vandaag me uitlaat voor me CB afmaken, ben beniewd naar het geluid

Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:41

edit : KUT BUG


Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 17-6-2004 11:42


10W/30 is dunner als 10W/40


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved