Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rollerbank oldtimersz........' (ID 19455).
De reply is geschreven door pepijn (UserID 1845) op 13-6-2004 12:12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)

Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.

Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.

Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.

[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.

Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollmessage=Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voomessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)

Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.

Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.

Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.

[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.

Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollmessage=Punt 1: Jij bent gewoon stom als je denkt dat gewicht niets uitmaakt voor topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)

Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.

Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.

Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.

[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.

Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollenbank een schaal in kilowatts? Ik neem toch aan dat de gene die hem ontworpen heeft weet waar hij het over heeft, en dan maak je geen apparaat wat snelheid meet maar dat aangeeft in kilowatts :S

*edit waarom flipt mijn berichtr topsnelheid. Je bent af, ga maar terug naar start (het natuurkundeboek)

Punt 2: Ik zeg niet dat een brommer in zn 1 minder vermogen heeft. Hij heeft in elke versnelling evenveel vermogen.
Een echt vermogensbank, zoals je op je plaatje laat zien, heeft een variable weerstand. In de eerste versnelling geven ze de bank veel meer weerstand, om goed te kunnen meten. De kracht op het achterwiel is in de eerste versnelling immers veel hoger als in de laatste. Naarmate ze in hogere versnellingen komen, zullen ze de weerstand verlagen zodat de motor toch genoeg toeren kan draaien.

Een brommerrollenbank zit veel simpeler in elkaar, die heeft maar 1 bepaalde weerstand. Hij is afgestemd om het vermogen te meten in de versnelling waarin brommers doorgaans de hoogste snelheid halen, de hoogste dus.

Een brommerrollenbank is dus niet proffesioneel genoeg om het vermogen in alle versnellingen te kunnen meten.

[...]
Nogmaals, dit is dus gewoon onzin. Ga eerst maar eens iets over de natuurkunde leren want gewicht heeft wel degelijk invloed op topsnelheid.

Nu nog een heel simpel vraagje, waarom staat er eigenlijk op de rollenbank een schaal in kilowatts? Ik neem toch aan dat de gene die hem ontworpen heeft weet waar hij het over heeft, en dan maak je geen apparaat wat snelheid meet maar dat aangeeft in kilowatts :S

*edit waarom flipt mijn bericht steeds?? jouwe ook al.. vaag

Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 11:56


jongetje, het spijt me voor je maar je hebt gewoon ongelijk, ik ga niet in discussie met je want dat hebben andere mensen al gedaan......en dat hielp ook niet, maare tja je hebt gewoon ongelijk en je maakt jezelf alleen maar belachelijk.....


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved