Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rollerbank oldtimersz........' (ID 19455).
De reply is geschreven door GroesNap (UserID 2166) op 13-6-2004 0:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Zo blij ?
Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is, en dan heb je wel een goede meting voor het vermogen.
Nu nog even hierover:
Quote:
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich
Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet
Volgens jullie zoumessage=Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Zo blij ?
Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is, en dan heb je wel een goede meting voor het vermogen.
Nu nog even hierover:
Quote:
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich
Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet
Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid
dat klopt
Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.
dat heb je dan mis
Dus het gewicht maakt totaal niks uit?? Dan even een extremere vergelijking, vrachtwagen met brommer.
Stel dat een vrachtwagen op een brommerrollerbankje gemeten kon worden (kan niet, maar stel)Een vrachtwagen van tig ton die even hard kan als de brommer (neem weer 45 km/uur als voorbeeld) De brommer zet de wijzer op 0.5 kw. Ik weet zeker dat de vrachtwagen de wijzer ontzettend veel meer laat aanwijzen als 0.5 kw. Maar jij zegt dus dat die vrachtwagen ook 0.5 zal aanwijzen?? Aangezien ze de zelfde snelheid als max hebben?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
Antwoord jij op onze vragen
Die slaan op iets
De jouwe niet
Kom met argumenten, of ga terug naar de kleuterschool
Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 0:54
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved