Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'motoragent op dit forum voor vragen' (ID 2879).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 10-2-02?11:29.
Quote:
Originally posted by: frank.arnhem?->honda
Quote:
Originally posted by: MB50?TUNED
die hunter kan geen antwoord geven op mijn vraag. Maar ik zal me normaal opstellen en ben benieuwd of ik antwoord op mijn vraag krijg...
Welke vraag??
waarom wordt er nog steeds gecotroleerd met een rollenbank.
1 Het is onmogelijk om vermogen om te rekenen naar snelheid. DIt is natuurkundig onmogelijk en is geen formule voor.
2 Jullie meten vermogen, maar waarom krijg je in een hogere versnelling meer vermogen dan in een lagere? Dit duid op het niet kloppen van de vermogens rollenbank.
3 De tabel klopt niet, als je vermogenstoenme en snelheids toename tegen elkaar uitzet zie je dat er een fout in zit. Dus in stappen van 0,1 kw snelheidstoename tegen elkaar uitzetten. Je zal zien dat er een fout in zit en dat deze gegevens onbruikbaar zien. En al helemaal niet betrouwbaar. Als ik aankom met zulke gegeven op mijn werk zou ik de meting over kunnen doen.
zet de gegevens tegen elkaar uit, met vermogens toename moet het snelheidstoename afnemen. (zeg jij ook) MAAR er zit 1 foute waarde in, daar stijgt de snelheidstoename, en dit kan onmogelijk.
6 Nog 1 punt, mijn vermogen wordt afgelezen op 1 significant cijfer (0,7 kw). En ik krijg mijn snelheid in 4 significante cijfers (51,14 km/h). Het is onmogelijk om mijn snelheid zo nauwkeurig te zeggen, al zal heel deze methode wel kloppen.
4 Als ik mijn brommer super laag zou maken en er een racekuip omheen, zou ik harder aaan, maar dit meten jullie niet op de rollenbank. Luchtweerstand is van belang voor snelheid. Zo is het mogelijk om met een supergestroomlinde en lichte ligfiets 80 km/h te halen. (discovery). Maar jullie houden hier geen rekening mee met jullie rollenbank. Verschillende voortuigen hebben erschillende luchtweerstanden, en hier houden jullie geen rekening mee.
5 Je mag 0,4 kw hebben, maar dit komt overeen met een half pk, dit klopt ook al niet aangezien bijna iedere brommer/scooter std (begrenst) al 2 pk heeft. Met een half pk kom je niet vooruit, ik denk dat een snorfiets al meer dan een half pk heeft.
Ik kan nog wel ff doorgaan, maar waarom gebruiken jullie nog steeds een rollenbank en omreken tabel waar werkelijk niets van klopt?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved