Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Beta' (ID 2846).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 8-2-02?10:34.

Maar die gast wou echt hard gaan. Dan rijd je toch niet met een untuned cilinder? Zowiezo vind ik het al lomp om een cilinder van ruim f500,- te kopen en hem niet eens te laten tunen(en afwerken). En als die echt bizarre prestaties zal willen halen zal hij veel toeren moeten draaien. En daar voldoet een evo niet aan. En kijk eens naar die uitlaat, ik vind een for race er beter uit zien met die multi stage difuser en baffle. En kijk eens naar de lengte in verhouding tot de zeer hoegtoerige pijpen, dan zie je dat een evo lang is en dus lager in toeren ligt, en dus minder zal presteren op een zwaargetunede cilinder. (met lange uitlaat poort openingstijd)

En ik heb nooit beweert dat een scooter niet snel was, maar ik geloop niet dat je met een replica cilindertje snelheden van 150 km/h haalt. en het is ook onzin dat je met een willekeurige 70 cc op een scooter de 120 haalt. Je haalt echt niet met een giet malossi oid en een nrx ofzo de 120 km/h. Ik heb gezegt dat ik dat soort dingen bullshit vond.Tuurlijk kan een scooter wel snel gaan, maar heel veel verhalen zijn erg overdreven. En er zijn maar weinig mensen die echt veel geld en tijd in tuning steken.

en dat een scooter met standaard cilinder en zx 95 haalt geloof ik ook niet. Misschien op de teller. Maar niet op mijn digiteller. Ik heb dat soort dingen al vaak gehoort, maar keer op keer blijkt het niet te kloppen.

En een scooter is zeker niet altijd sneller als schakel. Meer vermogen kan wel, omdat je scooter met een smalle powerband nog wel handelbaar is n tegenstelling tot een schakel. Maar schakels blijven op topsnelheid sneller. Maar dan moeten ze wel goed getuned zijn, wat helaas zelden gebeurt.

[This message is edited by MB50 TUNED on 8-2-02 10:42]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved