Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Grote auto topic' (ID 12795).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 6-6-2004 4:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]
ik weet niet wat voor een jetta jij thuis heb staan maar de meeste (bijna allemaal voor zo ver ik weet) krijgt hij lucht aan de linker kant van de auto weg (als je voor de auto staat)en dat zit dus niet echt dicht bij het motor blok.
is niet waar hoor
meeste kleine auto's (tot 1000kg plus de zwaaaaaaare golfjes) hebben t luchtfilter in n bak boven t inlaatspruitstuk/de carbs...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
das 7.5 liter op 100km ?
Dan doe je iet goed fout hoor :-0
Wij hebben thuis jetta 1.6diesel ook 55pk
verbruikt nooit meer dan 5.5 liter/100km, er hangt geregeld aanhangwagen achter, moeder rijd er stadsverkeer mee, als ik er mee rijd ist steeds volgas, dus ding ziet af, dieselpomp staat net niet volopen gedraaid, dus jij doet echt wel iets verkeer dan, of je tank is lek
btw, er zijn ook 16 TDi blokken, is een 1600 diesel blok met watergekoelde garret turbo en intercooler, dan heb je ook rond de 90pk, en je moet geen computer overzetten enz. (moet wel met golf 3 blok)
garret zuigt, tenminste, op de Fordjes waar turbo op zit heb je ze ook, loopt altijd stuk...
wel beetje dubbelop hoor, een turbo ook nog s watergekoeld hebben alsie al oliegekoeld ?n gesmeerd is, terwijl je ook nog s n intercooler hebt gemonteerd.
enne, 1 op 13 is zuinig voor n benzinebakje, maar voor n diesel
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Junkie XR
[...]
Jongens, jongens, geen ruzie, allebei een beetje gelijk. Een 2.0 16v GSI haalt volgens de specs 220. Dit zal op de teller idd best wel eens 235 kunnen zijn. Verder, hang je dat blok in een lichtere auto, her en der nog wat ge-"kloot" (excusez le mot) en je hebt een verklaring waarom dat ding op de teller 250 aan geeft. Of dat ding 250 ge-eikte kilometers per uur zal halen weet ik niet. Laat ik het zo zeggen, het is heel moeilijk, maar ik weet ook niet precies wat er aan het blok is gedaan. Wel blijf je met het punt zitten dat een 2.0 16v GSI toch wel bij de 220 aan z'n maximale toeren zal zitten. Kortom wil je harder rijden, dan zal je 'm nog verder het rood in moeten trekken of een andere versnellingsbak moeten plaatsen.
Ik heb overigens niet zoveel verstand van auto's, dit is ook maar een beetje beredeneerd.
heb je nog best gelijk in, want die paar kg wat n combo (combine) minder weegt scheelt echt geen 20-30km op top...
teller zal afwijken, enne, blok zal idd goed opgefokt moeten zijn, want +5km p/u is best veel als je t ff moet doen dmv tuning.
al zou ik die combo best willen zien, in Marum zie ik er ook wel vaak 1 staan, verlaagd, sportvelgen, booskijkers op motorkap gelast (van punt tot punt), antraciet/donkergrijs...
ziet r vrij geil uit :p
Dit bericht is ge-edit door Steve_ZHC op 6-6-2004 5:02
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved