Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Carters mb/mt' (ID 19232).
De reply is geschreven door orange (UserID 2310) op 1-6-2004 18:44.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

omdat ik hem wsl beter ken als dat jij het doet


oke. maar toch.. zijn rijstijl kan een rede zijn dat zijn lagers sneller slijten. maar het ging hier uiteindelijk om waarom het linker lager nou sneller slijt..

en nog steeds mijn mening is

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

is het niet zo dat een krukas voor een honda blokkie zo gemaakt is dat hij aan bijde kanten even veel kracht moet hebben om gelijkmatig kracht af te leveren aan de lagers? denkend aan gewicht/kracht (ff alles in krachten denken dan maar) vliegwiel. en de kracht die moet overgezet worden op je koppeling. als je dan 1 van die factoren weg haal. bijvoorbeeld binnenrotor totaal ander gewicht. dan klopt je verhouding koppeling vliegwiel ook al niet meer. daardoor zou het dan kunnen dat hij op het linker lager meer begint te zwabberen dan op het rechter lager?
en dat doordat normaal het niet een perfect gebalanceerd vliegwiel is hij ook iets sneller slijt???
(of is dit allemaal bullshit!?)
uhmmm kan nu even geen voorbeeld noemen. maar heb wel wat in me hoofd.

en aangezien jij een binnenrotor gebruik zou het zo kunnen zijn dat het linker lager sneller gaat dan bij andere..

of klopt er nu iets niet wat ik zeg??



even een verbetering in laatste verhaal

Dit bericht is ge-edit door orange op 1-6-2004 18:52


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved