Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Carters mb/mt' (ID 19232).
De reply is geschreven door foxbuster666 (UserID 1894) op 31-5-2004 11:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Er is bij de meeste mensen een verkeerde gedachte over C 3 lagers.
C 3 zijn van het zelfde staal gemaakt als normale CN lagers, alleen er zitten wat kleinere kogels in waardoor een C 3 lager standaard meer speling heeft.
Ik gebruik zelf altijd gewone CN lagers ook in snelle blokken en nooit geen problemen.
Zet je lagers vast met loctite lager & bus bevestiging.
Het linker lager slijt relatief snel doordat er een heel zwaar vliegwiel aanhangt.
Monteer je b.v. een HPI binnenrotor zal de slijtage een stuk minder zijn.
Meng zelf je benzine b.v. met Denicol S 2 in de verhouding 1 : 40 met 98 ongelood.

N.B. De prijs van CN & C 3 lagers is gelijk, meestal betaal je te veel voor een C 3 lager beide lager 62/22 CN of C 3 kosten netto 6.78 met onze Klanten Kortingspas

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 31-5-2004 10:55

Juist andersom...
Bij een zwaar vliegwiel (in balans) blijft hij veel langer heel... waarom?

Met een binnenrotor krijgt dat lager veel meer op zijn donder...
Zou nogal raar zijn als je steeds meer opvoerspul monteert en de slijtage minder wordt.

Binnenrotor vreet lagers (@ honda dan)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved