Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'bougies TE heet...' (ID 18759).
De reply is geschreven door youp (UserID 3941) op 18-5-2004 22:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

een "autobougie" (meest lompe benaming ever) is meestal veel te warm. Stop er een 7-10 van ngk in, afhankelijk van hoeveel toeren je draait en wat je vullingsgraad/compressiedruk is.

verder geen zin om het hele verhaal te lezen. Maar bij een bromfietsje moet je electrodeafstand veel kleiner zijn als bij een auto, vonkspanning is ook lager. 0,35-0,40 is een prima afstand. Electrodeafstand moet je altijd!!!! controleren, zijn zelfs speciale tangetjes voor te koop.

edit2: een bougiebeeld aflezen na 100km? Heb je dan 100km WOT gereden? Anders heeft dat aflezen ook totaal geen nut!

als een 5je heel blijft en een 8 a 9 kapot gaat, is of: je mengsel te rijk, of je vonkspanning heel laag, of.... er zit iig iets niet goed.


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-5-2004 22:24


als je nou wel het hele verhaal had gelezen had je misschien begrepen dat ik niet wat idioot aan t doen ben en geen hulp wil.. als ik geen hulp wil dan vraag ik het in de eerste plaats ook niet... wat ik WEL weet is dat idd autobougi een lompe benaming is maar het is wel duidelijk... en ik weet ook dat ze te heet zijn en een gat in de zuiger kunnen fikken en ik weet OOK dat hij bij 0,8mm electrode afstand perfect liep voor zo'n 100km... toen begon ie klote te lopen... bougie er uit wat bleek? electroden waren dichter op elkaar gaan staan.. weer terug uit elkaar gebogen naar 0,8 en hij liep weer 100km perfect... dit is wat ik waargenomen heb... nou mag jij me vertellen wat ik moet doen... oja btw ngk b(r)8-9hs bougi's gaan maar heel even mee voor ze overlijden en die bougi's hebben standaard een electrodeafstand van 0,4mm (toch? )

btw
de 'autobougi' waar ik t de hele tijd over had was een Champion L92Y...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved