Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Het grote tuning topic' (ID 2677).
De reply is geschreven door MBX OWNER (UserID 48) op 25-1-02?22:20.

H? Joost, ik zal je eerlijk zeggen dat ik Autocad (2000) echt vind rulen wat betreft 2D, ik kan eerlijk gezegd geen beter teken programma verzinnen om 2D mee te tekenen etc.
Ook voor tunen etc is het z???r goed.

Autocad is overigens ook niet te betalen als je het wilt kopen.

Ik weet dat het voor 3D niet het beste/makkelijkste programma is, maar het is wel te doen, dat programma van jou ken ik niet.

Ik zit zelf op de HTS op de HHS en heb daar ook nog nooit dat programma gezien.

Maar goed, het is wel te doen hoor, ik ben er trouwens ook achter hoe je die 2D uitslagen van conen die schuin lopen kan maken, maar dat is best ingewikkeld.
Maar goed.

Verder ben ik niet bezig met simulatie etc.
Ik ben zelf niet echt een programmeur ofzo en doe zo goed als alles in Excel. Zo kan je alles berekenen, denk nu niet van "Oh lekker smack" want het is/wordt echt wel bruut en handig.

H? neonlampje, je moet inprincipe uitgaan bij een MT waarmee je op straat gaat rijden van een BMEP van maximaal 8 bar ongeveer, hoger moet je niet gaan.

Dus dat betekend rond de 8 pk bij 9.000 rpm met een 50 cc om maar is wat te noemen.

Maar als je in ieder geval die 8 bar aan blijft houden kan je al een heel eind komen, geloof me maar hoor.

Hoger zou ik zelf niet gaan, qua toerental en CC's zou je omhoog kunnen gaan. Dan krijg je dus weer meer pk's met dezelfde BMEP.

Maar voor meer toeren moet je een andere CDI monteren, voor meer CC's een andere cilinder Maar dat lijkt me duidelijk

Verder heb k het trouwens zo gedaan dat de uitlaatgas temperatuur ook wordt berekend in mijn file, dus dan hoef je niet zo te gissen. Overigens is dit natuurlijk een richtlijn, kan nooit zoals in het echt zijn, daarvoor zijn er t? veel variabelen, zoals uitlaatplaat dikte, hoek van de divergerende conen, buitentemperatuur, eventueel isolatie om de uitlaat, regen, sproeier bezetting etc.

Joost maar waarom tril je van die brommer af dan, heb je de balansas eruit gehaald ofzo?
Anders trilt het nooit erg.

Verder wilde ik nog even wat vragentekens plaatsen bij sommige van jouw oppermerkingen.
1 daarvan is over die Kreidler cilinder.

Hierbij zeg je dat hij erg lijkt op wat je nu onder je Honda hebt zitten, maar daar zitten een aantal haken en ogen aan vast:
- De slag kan dan wel (ongeveer) hetzelfde zijn, maar heb je ook gedacht aan de drijfstang lengte!!!
Bij een poort is de duratie belangrijker dan de hoogte zeg maar. Als de drijfstang lengte verschillend is dan is de duratie bij dezelfde poort hoogte anders, door de andere sinusoide beweging die de zuiger maakt bij verdraaiing van de krukas. Dit houdt in dat de hoogte dan dus wel ongeveer hetzelfde kan zijn, maar dat de duratie dat pers? niet hoeft te zijn!!!
H???l belangrijk!!!!!!!!!
- Verder heeft een Kreidler geen membraan gestuurde inlaat, dit heeft ook effect.

OK tuurlijk kan je zo'n Kreidler cilinder wel gebruiken voor nuttige dingen, maar je moet niet denken dat je het zo ff kan kopieren of iets dergelijks.

Oh ja, ik zou graag die poortmappies van jouw MT en van die Kreidler cilinder zien. Ben beniewd naar de poortvorm.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved