Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'vraagje over tweetakt-tuning........' (ID 2736).
De reply is geschreven door Rens (UserID 73) op 25-1-02?20:45.

4. Uitlaat kanaal het uitlaat kanaal moet er voor zorgen dat de uitlaat gassen zo direct mogelijk naar de uitlaat kunnen dus zorg ervooor dat het vanaf de uitlaat poort recht loopt naar de uitlaat polijsten helpt ook voor betere doorstroom zo moet het er ongeveer uitzien lekker groot maken dus dat uitlaat kanaal


5. De inlaat

bij een honda word de inlaat periode (hoelang de inlaat open staat) geregeld door het membraan, dat betekend dus dat in de meeste gevallen de inlaat lekker groot mag worden.
Let er wel op dat de zuiger voldoende loopvlak moet hebben de inlaat mag ongeveer 70% van de boring breed worden. Zit er een schotje in de inlaat kan je de inlaat breder maken omdat de zuiger hierdoor een extra stukje loopvlak heeft..
Let wel op det een grote inlaat alleen tot z`n recht komt met een grote carbeurateur en een groot membraan.

6. de spoelkanalen
deze moeten je zo perfect mogelijk laten aansluiten op je motorblok voor de beste doorstroom.

Als je poorten bewerkt in de cilinder is het belangrijk dat je de randen ervan goed afrond als je dit niet doet slijt alles veel harder dit afronden doe je door er een freesje langs te halen of met een strook schuurpapier erlangs te gaan totdat de randen niet meer scherp zijn (scherpe randen happen stukken uit de zuigerveren)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved