Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Het grote tuning topic' (ID 2677).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 25-1-02?15:51.
Nope, voor het berekenen van de Target-area's moet je uitgaan van een bepaald vermogen bij een bepaald toerental. Of je doet het helemaal pro en je gaat uit van BMEP (Break Mean Effective Pressure).
Je kunt andere cilinders als referentie gebruiken. Bij ons hebben we eerst gekeken naar een van veen kreidler, met 13pk. Kreider's hebben namenlijk bijna de zelfde slag dus je kan goed vergelijken. Bij het uitrekenen blijkte de poort maten bijna gelijk te zijn dus dan weet je dat je op de goede weg zit.
Voor het uitrekenen van een uitlaat heb je alleen het toerental met maximaal koppel nodig, uitlaat temp (500-600) en de afmetingen van de uitlaat poort.
Trouwens vandaag ff gereden op de racer hij rijdt echt supper. We hebben nog steeds de homoet er onder. M'n eigen uitlaat past nog niet, maar hij rijdt nu al een 45 in de 1 echt niet normaal. En in de 3 trekt in nog steeds als een monster. Het heeft nog meer van een 80cc dan een 70cc. Niet eens meer te vergelijken met een malossie 70. Het is alleen wel klote inrijden met zo'n ding, je trilt gewoon van dat ding af.
Morgen halen we hem weer uitelkaar en dan zal ik ook ff een poortmap maken zoals hij nu is. Ik ben de orginele namenlijk kwijt :(
ps.
Autocad zuigt zwaar in 3d, je moet echt CATIA hebben.
Ik post dit weekend wel even een plaatje van het landings gestel wat we er in getekend hebben. Dan zie je direct het verschill . Je kunt met catia ook stess analyses doen, je weet wel met van die mooie kleurtje's enzo.. Het pakket kost ook iets van 15.000 piek per licensie.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved