Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Het grote tuning topic' (ID 2677).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 23-1-02?17:42.

Dit is ook de eerste uitlaat die ik gemaakt heb dus ik weet niet of het allemaal goed is. Maar uit je programa komt een tuned legth, die is heel belangrijk. Dat heeft nl te maken met de resonatie ferquentie. De enigste reden om in het begin de uitlaat schuin te laten lopen is om de gas-snelheid hoog te houden. Het is dus beter om het eerste stuk gewoon taps te laten en rond te laten lopen. Maar ja, hoe wil je een tapse buis buigen? Mission imposible volgens mij.

Wat ik dus vaak bij anderen heb gezien is dat ze de pijp in een groot aantal stukken uit elkaar halen en dan lassen dat word ie bij benadering rond. Je hebt dan wel iets van 15 las naden, dat vond ik wat te gek. Je hebt daar ook cad software voor nodig enzo.

Zoals ik al zei, je kan ook gewoon eerst je uitlaat maken en hem dan door flexen maar dat is erg onnauwkeurig. Wij proberen het eerst zo wel. De volgende uitlaat maken we wel beter.

Enne bochten zorgen altijd voor verlies, maar ja een uitlaat naar voren is ook zo lastig


Trouwens een paar tips:

* Gebruik dun materiaal, max 1mm. Ik had 1,2 en dat is veelste dik, de 'baffel' of wel laatste conus is dan gewoon amper te maken. Je moet er echt een halve dag op rammen voordat de naad wil sluiten, zoveel spanning zit er in het materiaal.

* En nauwkeurig rollen, dat scheelt heel veel geknoei bij het lassen.



Beast: Arie is 20 kilo lichter dan mij, dus als we echt gaan racen dan zal hij het wel worden ben ik bang. Daarnaast ben ik gewoon te groot voor dat ding, ik heb m'n knien zo'n beetje tegen m'n kin als ik op de tank kruip.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved