Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Membraan' (ID 18559).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 10-5-2004 0:03.
wat n bedenksels hier zeg
Tis vrij simpel...
Hoe meer toeren je motortje maakt, hoe korter en heviger hij zijn mengsel aan zuigt. en andersom natuurlijk.
Een klep heeft een bepaalde weerstand. Zuig je over een lange tijd relatief minder mengsel aan... dan heb je een lagere kracht die op je kleppen werken. Heb je dus 1 grote, stijve klep... dan zal die een klein beetje open gaan staan. Heb je meerdere kleinere kleppen, met minder weerstand per klep. Dan zal je door laat oppervlak zich beter kunnen aanpassen op de mengselstroom.
Btw: Denk nu niet dat de kleppen volledig zullen sluiten elke keer als de druk weg valt, dit gaat zo snel.. ze zullen bijna altijd zweven, bij te kleine kleppen heb je het gevaar dat ze kunnen gaan klepperen (hoe dat ook heet) doordat ze te snel heen en weer schieten stuiteren ze op je spruistuk open en dicht... dit is dus niet goed voor je vermogens opbrengst.
Door meer kleppen te nemen verbeter je dus je laag en midden toeren gebied. Maar bij een slecht ontwerp kun je zelfs bovenin wat missen (vandaar ook dat sommige scooter rijders 1kleps membranen etc monteren)
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 10-5-2004 0:04
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved