Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Het grote tuning topic' (ID 2677).
De reply is geschreven door MBX OWNER (UserID 48) op 21-1-02?21:06.
Ja ik ben er zelf ook zeer serieus mee bezig (het tunen van 2-takten).
Ik vind het zelf gewoon heel interessant en boeiend.
Maar goed.
Dat er aanslag komt in de spoelpoorten komt door 2 redenen:
- Of de carter druk is te laag, hierdoor is de druk in de cilinder bij het openen van de spoelpoorten hoger dan de druk in het carter. Gevolg is dat er verbrande gassen weer terug gaan en dus aanslag brengen in je spoelpanalen.
- Het kan ook komen dat de spoelpoorten te hoog liggen en de blowdown te klein. Met hetzelfde gevolg als hierboven staat.
Als er aanslag in je spoelkanalen zit is het nooit goed!!! Dan klopt de timing gewoon niet.
Verder zijn er gewoon bepaalde dingen waar je aan moet blijven denken zoals:
- niet zomaar schotje eruit pielen, gewoon lekker laten zitten.
- Duration echt NIET hoger dan 190 graden, gewoon nooit met MT's.
- Kan niet te veel toeren maken door de CDI, dus rekening mee houden.
En nog veel meer eigenlijk.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved