Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '125zeta of 110malossi' (ID 18373).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 3-5-2004 23:38.
sinds wanneer zijn er dan 125cc Zeta's te koop?
toen Parmakit vorig jaar weer begon met het verkopen van Zeta's was 110cc de grootste...
ze schijnen erg mooi te lopen, zat n beetje tussen 110 Malossi en 125 Eurocilindro (Athena)in dacht ik.
Net als de 50cc en 70cc een chroomwandje meende ik.
ori filter, 24mm erachter en t loopt prima!
ikzelf heb nog met n 125 Eurocilindro gereden, kweet de twv niet meer, maar (wel nog met n 17" achterwiel) haalde ik ong. de 105 en tot in de 3 op t achterwiel (als ik op t stuur lag)...
Nicasil wandje.
24mm en ori luchtfilter.
110 Malossi is n echte toerenjager, zuipt dus aso veel en komt t beste tot z'n recht met HPI hoorde ik...
Chroomwand of Nicasil, weet t niet meer maar dacht chroom.
minstens 26mm en n twinair!
110 Autisa heb ik ook gehad, maar nooit mee gereden.
zijn mooie cilinders, erg snel, hoog koppel, alleen loopt de Autisa voor geen meter met n doorsnee vervangende zuiger heb ik gehoord.
Autisa wordt al een aantal jaren niet meer gemaakt, en zijn erg schaars.
Gietijzeren cilinderwand.
26mm en misschien n twinairtje proberen...
100cc imitatie loopt net zo als n ori 80cc schijnt t, die zou ik dus laten liggen.
Slijtijzeren cil-wand .
Verschil tussen gietijzer en slijtijzer; gietijzer is bij 'merkcilinders' van n geheel andere (veel betere) kwaliteit dan de prutsrommel die ze bij die 'importcilinders' hebben gebruikt.
Door die importrommel heeft gietijzer hier n beetje n slechte naam gekregen, beetje onterecht eigenlijk.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved