Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Past een evo70 op een MT? (Die opgefokte beta dus)' (ID 2623).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 14-1-02?11:04.
Quote:
Originally posted by: Honda NSR-II?Bijl
Membraan @ cilinder is nadeel vandaar dat er nu een rs blok klaar ligt voor het komende seizoen.
Voor scooter zijn veel meer, en veel hoogwaardigere producten te krijgen.
Maar afstellen is VEEL moeilijker.
Verder ben ik van mening dat je met een nsr ook hele mooie grafieken kan maken.
Aangezien een scooter veel meer wrijvingsverliezen heeft..
Het scheelt ook een paar onderdelen.
Krukas, vario en koppeling hoef je iig al niet te kopen.
Waarom rijden er dan toch zo weinig echt snelle schakels rond??????
Rs'en houden het meestal ook bij een dikke cilinder, uitlaat en carb.
Als het echt moet komt mijn machine ook boven de 15pk uit hoor..
Laat ik een uitlaat lassen die gebruik maakt van max toerental waarop mijn cilinder getuned is, monteer een race onsteking en zet er een dikkere carb op, laat een kortspruitstuk en vulstuk maken..
Evt nog carter tuning en dan moet hij echt wel meer dan 15 scoren.
50cc en 16mm halen ze bijna 16pk uit (of was het 20mm?) is toch niet echt weinig.
Betreft die "booster" poorten, die van je inlaat naar carter noemen ze auxilaries(nutteloos).
Booster is als het goed is de poort of poorten tegenover je uitlaat poort.
Dan hebben ze ook nog "fluit" poorten uigevonden en dat zijn uitlaat poorten die naaste de uitlaat poort/ boven de spoelpoorten een kanaal vormgen richting uitlaat.
Winst dus zonder de hap kans te verhogen.
auxilary intakes zijn zeker niet nutteloos, da ligt helemaal aan je setup. Stel dat jij een zeer hoogtoerige 50 cc met een 28 mm, dan moet je je inlaat zeer breed gaan maken, wat hem verzwakt. Je kan dan ook auxilary intakes maken, je inlaat oppervlak is groot genoeg, en je houd voldoende stevigheid. Het is echt onzin dat ze zinloos zijn, bij sommige setups wel, maar zeker niet ALTIJD!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved