Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '5x zoveel kracht uit je motor' (ID 3162).
De reply is geschreven door Coza_Noztra (UserID 961) op 13-4-2004 23:04.
Ik ben op dit gebied geen expert.. Maar jullie hebben het over het koelen van de lucht.
Als je nou een contstructie maakt met een zogenaamd 'peltier' element (wordt aan de ene kant -25 en aan de andere kant heet) neemt in een soort luchtfilterbox. De ene kant laat je koelen door bijv. een heatsink met een fan die door de heatsink lucht blaast, aan de buitenkant van het luchtfilterhuus dus. Aan de binnenkant maak je een trechterconstructie die de luchtsnelheid bevorderd. Dus als je van links naar rechts kijkt heb je achtereenvolgens:
de carb - luchtfilterbehuizing met daarin van links naar recht: trechterachtige vorm - koelelement - ventilator.
Als je zorgt dat die ventilator een bepaalde hoeveel lucht kan verplaatsen per seconde, en je laat deze zijn lucht over het peltier element blazen, zo de carb in. (mss 80/120mm fan @ 16volt?).
Ik denk dat je dan iig wel koudere lucht in je carbje krijgt. Misschien kan je er een vermogenswinst door behalen, misschien merkbaar, misschien niet.
Wat denken jullie?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved