Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'shell v-power' (ID 17364).
De reply is geschreven door [RRT] Lost-P (UserID 3712) op 7-4-2004 0:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

In benzine zit uiteraard geen zwavelzuur maar zwavel...

En zwavelvrij betekend minder dan 10 mg/liter. Dus nog steeds niet zwavelvrij.

Verder verschilt v-power van land tot land. In duitsland is het anders als in nederland. Waarom? Omdat de gemiddelde rit 10 km duurt in nederland en in duitsland langer. De motor zal meestal amper worden warmgereden in nederland. Dus veel aanslag.

V-power verminderd aanslag op met name inlaat kleppen enz. Hierdoor claimen ze betere prestaties.

Dit stond in de telegraaf, toen ik zaterdag chinees haalde viel mijn oog erop. Dus kan iets afwijken.

MAar ik betwijfel of het zin heeft voor mij. Ik rijd met auto gemiddeld 30 km per rit schat ik. Mijn motor wordt wel warm.

En als je brommer echt snel is rijd je niet op euro 95.

Dus ik begin er niet aan. En helemaal vanwege de vele kilometers die ik rijd wordt het mij te kostbaar.

Verder is er ook spul te koop wat je door je benzine gooit om o.a. injectie systeem te reinigen.

Ik geloof er weinig van dat er in duitsland een ander octaangetal is voor v-power.

Er worden gewoon veel stoffen aan benzine toegevoegd om o.a de verbranding te verbeteren en slijtage te reduceren en uitstoot schadelijke stoffen te verminderen (katalysatoren). Wat er allemaal ingegooit wordt zegt shell toch niet. Ik denk dat je daar het verschil moet zoeken.

Dit bericht is ge-edit door blair op 6-4-2004 22:15




Euhm, waarom zou je met een ECHT snelle brommer ( daaronder versta ik een brommer waarvan de Cilinder minimaal is getuned?, zoiets als de mijne zelfs al dus?) Geen Euro 95 Tanken???...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved