Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'K heb n motor gekocht!!' (ID 2479).
De reply is geschreven door HJ (UserID 89) op 28-12-01?00:04.
Afstellen is een heel karwei inderdaad, is ook zeer moeilijk om dat zelf te doen. Sproeiers wisselen doen we iig niet bij een 4takt, dus dat valt af. Het enige wat afgesteld moet worden is de gasnaalden, stationairschroeven, en luchtschroeven. stationair hoeft maar ??n keer, er zit een extra schroef waarmee je alle 4 de gasschuiven verder open/dicht draait.
Ontsteking moet uiteraard ook nog, maar dat hoeft maar ??n keer, of misschien 2.
Ik ben misschien van plan, als ik uitgekeken ben op het vermogen, om er een carburateur set van een CB550F op te zetten met een geflowde kop. Maargoed, rijbewijs halen heeft de prioriteit natuurlijk....(en daarna komt er een race zadeltje op met een iets forser M-stuur samen met een dikkere uitlaatdemper voor iets meer sound. 9500rpm draait ie makkelijk, en dan hoor je hem al nouwelijks van een afstandje...)
Als er een CB400 aangboden werd voor 600 piek dan is het of een helemaal gare CB400F (zoals de mijne) of een nog rijdbare CB400N (2 cilinder) die dingen heb je meestal wel voor een hondertje of 8/ 9 (een goede, waar je nog 2jaar op kan rijden voordat je hem op de schroothoop kijlt).
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved