Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powerbox als "boost" tank?' (ID 16934).
De reply is geschreven door MTX 80 RII H (UserID 3270) op 20-3-2004 16:22.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
Denk het toch echt niet, raakt oververhit, komt veel krachterige vry, en dus veel meer warmte omdat de verbrandingkamer hetzelfde blijft, en mss blaas je ook wel je koppaking ertussen weg of voetpakking alsje geluk hebt...
En als ej dat niet wilt, draai je je cilinder ff beter aan, maar doet de krachterige explosie gaat je zuiger ook harder heen er weer, en mss wel verder omhoog dan zij eerst kwam en gaan ze lekker liggen rollenbollen in de cilinder...
Dat van die koeling klopt dus niet, als je het alleen over methanol hebt. Bij trekkertrek worden de koelkanalen van de blokken die op methanol lopen namelijk volgestort met beton. Dit is om het blok steviger te maken, zodat het niet uit elkaar klapt. Dit kan, omdat een motor die op methanol loopt ook niet gekoeld hoeft te worden, die koelt zichzelf (weet niet hoe lang dit werkt, in ieder geval lang genoeg voor een pull). Dit is natuurlijk wel pure methanol, dus zonder nitromethaan. Ik weet niet of dit dan nog opgaat.
Ben te lam om het op te gaan zoeken in Binas of mn scheikundeboek, maar nitro- is geloof ik een karakteristieke groep. Net zoiets als bij koolstofchemie het achtervoegsel -een aangeeft dat er een dubbele binding in het molecuul voorkomt.
en van nitroglycerine zou ik maar afblijven (zou het wel willen hebben trouwens...) Das namelijk de grondstof voor dynamiet (nee, niet de variant waar trinitrotolueen ofwel TNT inzit). Als je daar een druppeltje van op een harde ondergrond gooit, ontloft het al.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved