Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Alternatieve brandstof: welke, ervaring, resulaat, kostprijs?' (ID 16888).
De reply is geschreven door Daniel_84 (UserID 2133) op 18-3-2004 22:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



pfff allemaal moeilijk doen om niks hiero heeft dit nou met het Topic te maken....


EY Lost-P
Ik ben even een paar uurtjes weggeweest., Ik keek t topic even vluchtig door en ik zag alleen maar gelul hier en gelul daar van Ralf.
Maar oke zand erover ga er niet verder op door.

Maar ik heb best al wat scheikunde gehad op school. Benzine betstaat voornamelijk uit benzeen. Das een vrij groot molecuul. Je zou egenlijk t kleinste molecuul moeten pakken en dat zijn methaan en methanol. (ieder 1 c-atoom en 4 H atomen. Methanol heeft i.p.v 1 H atoom 1 OH verbinding) Maar tussen de OH zitten waterstofbruggen en die zijn moelijker te verbreken. Dut methaan blijft over. Theoretisch zou dus methaan met de goede hoeveelheid zuurstof t explosiefst zijn. Te veel zuurstof lijkt me gewoon overkill. Want volgens mij gaat t overgebleven zuurtsof reageren met de produkten die bij de reactie ontstaan (C02 en H20) en krijg je rare nevenprodukten.

Maar je hebt nu methaan en zuurstof. Methaan is CH4 en zuurtsof 02: CH4 + 2 02 --> C02 = 2 H20.
Je weet heoveel zuurtsof in de lucht zit. En je kan met de molverhoudingen bereken hoeveel ml zuurtof nodig is en hoeveel ml water (hier heb je de molaire massas en molaire volumes voor nodig van de stoffen) maar heb nu geen zin om dat uit te rekenen. Maar terzake: ALs je de juiste volume verhoudingen weet hoe de stoffen met elkaar reageren zou je de perfecte afstelling kunnen maken.
Maar dit lijkt me heel moeilijk. Want je moet dan bereken hoe veel ml lucht de cilinder aanzuigt en hoeveel methaan nodig is. Dit lijkt me onmogelijk.

Zo dat was een verhaal, hoop dat jullie t konden volgen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved